Arrivederci Roma!

Bir Woody Allen filmini sinemada izlemeyeli baya olmuştu. Yalnız başıma atmayı düşünüyordum kendimi sinemaya, ama bir baktım ki Yastahta kendine eşlik edecek arkadaş bulamamaktan yakınıyor. O zaman hadi dedim, bir kere de o arkadaş ben olayım. Kendisiyle tanışma fırsatımız da olmamıştı, böylece onu da gerçekleştirmiş olduk. To Rome With Love, tipik W. Allen filmi kuşkusuz. Tek bir şehirde geçen farklı farklı hikayelerin, bize yansıtılması. Jim Jarmusch tabi ki benim bu tarz hikayelerde en birincimdir o ayrı. Neyse, film  o kadar eğlenceli olmuş ki, bir ara gözlerimden yaş geldi gülmekten. Tüm oyuncular harika. Woody'nin tipik cümleleri, tipik espirileri zaten kendi ağzından her daim mevcut. Ama yaşlanmış baya, böyle görünce o ve sevdiğim diğerlerini, üzülüyorum. Ne kadar elden bir şey gelmese de. Ha bana göre hep sevimlisidir kendisi orası ayrı :) Film açıkcası Woody'i geçersek, Roberto Benigni'nin kadrosunda olmasıyla beni daha çok çekti. Al sana başka bir sevimlisi daha. Ve tüm film boyunca, en çok onun hikayesinde deliler gibi kahkaha attım. Nasıl seviyorum ben bu güzel adamı anlatamam. Hani babam olsa bu kadar severim. -bu bir Robin Williams için de geçerlidir- Nasıl da kendi gibi, rol yaptığını hiç düşünmezsiniz bile. Sarılırım böyle heriflere, hiç bırakasım gelmez. Eğer eğlenceli ve kafanızı dağıtacak bir film arıyorsanız, tam size göre. Ha bir de filmin müziklerine kötü diyenler olmuş. Merak etmeyin, sinema çıkışı hepsini uçan tekmelerimle savurdum. Burası Roma yahu, sen BU şarkıyı nasıl beğenmezsin, ayıp. Roma demişken...neyse. 
Arkasından uzunca sohbet ettik, kahve içtik, saati unuttuk. Kendisi hakkında kesin söyleyebileceğim bir şey varsa, kahve canavarı olduğudur. Ve benim önüme bir yığın kahve ile ilgili öğrenmem gerekenleri serdi, şaşkınlıkla dinledim. Kahveyi bu kadar seven bir insanla hiç karşılaşmamıştım doğrusu. Ayrıca Starbucks'ı sevmeyen adam, gerçekten de kahveden anlıyordur benim gözümde. Güzel sohbeti ve daveti için tekrar çok teşekkür edeyim kendisine. 
Filmden bir müzikle bu yazıyı sonlandıralım o halde; #Emilio Livi & Trio Lescano - Non Dimenticar Le Mie Parole.

2 yorum:

  1. Bir an hiç yazmayacaksın sandım, hele artık yazmak istemiyorum dedikten sonra:).
    Kahve canavarı olduğum noktasındaki iddiaları ise kabul etmiyorum. Ben, ben sadece içiciyim hakim bey!
    Sinemaya dönersek; ikimizde biraz yeraltı biraz kalburüstü seviyoruz, sinemaya gitme konusunda haberleşelim. Hoş film izlerken pek konuşan, çevresi ile iletişime geçen biri değilim ya ha benle ha tek.

    Neyse ben cesaret toplayıp patene kaçıyorum ama bunu derken bile korku sardı, okur okumaz linke bak :D http://bit.ly/QG4Uvh

    YanıtlaSil
  2. ahahah bak ya resime, kopardın beni :)

    YanıtlaSil