Jesse.

Bob’un ardından methiyeler düzülmeyecekti. Cesedini teşhir eden resimler hediyelik eşya dükkanlarında satılmayacaktı. Cenaze kortejinin geçişini görmek için hiç kimse yağmur altında sokakları doldurmayacaktı. Onun hakkında biyografiler yazılmayacaktı. Hiçbir çocuğa onun adı verilmeyecekti. Kimse büyüdüğü evi gezmek için 25 sent ödemeyecekti. Tüfek patlayacak, ve Ella Mae çığlık atacaktı. Fakat Robert Ford öylece yerde yatıp, tavana bakarken doğru kelimeleri bulamadan gözlerinin feri sönecekti.
İşte son. Bir korkağın hiçlikle biten sonu.
Nick Cave'in filmde gitar çalarken söylediği şarkı gibi.
TNT'de gördüm dün reklamını. Saat akşam 8'e kurdum kafamı tekrar izlemek için. Yine izlemek farklı duygular uyandırdı ama gözyaşlarım yine aynı sahnede döküldüler.
Üye olduğum sözlükte bu filmin altına şunları yazmıştım; Brad Pitt'in bence Fight Club'dan sonra sahnelediği en iyi performans. Brad Pitt'in dışındaki oyuncular da harika, Casey Affleck de Sam Rockwell de, hepsi.
Jesse'nin şöyle bir repliği vardır; Do you want to be like me or do you want to be me? Bu repliği söylerken o ses tonu beni çok etkilemişti.
Çok sahnesi var övülecek gözümde. Mesela Jesse'nin Ed Miller'ı ziyaret ettiği sahne; Garret Dillahunt'un oynadığı Ed'in korkudan ne yapacağını şaşırması (ki harika bir performans bence yine), Jesse'nin bir anda Bob'un boynuna dayadığı bıçak sahnesi, yine Jesse'nin kuzenini öldürmeye yeltenen Dick Liddil'ın saklandığı eve ziyareti ve masada geçen o gergin dakikalar, sayabilirim böyle.

Hele ki filmin müzikleri. Nick Cave'in imzasını taşıyor. Kendisini çok severim zaten. Şarkılar alıp götürüyor sizi. Her şarkı başka bir sahnede çalıyor belki ama bütün şarkılar beni tek sahneye götürüyor, Jesse'nin öldüğü andaki sahne.
Tabi ki değeri bilinmemiş bir film yine bence. Özellikle Oscar ödülünü sonuna kadar hakeden bir film. En iyi yönetmenden tutun, ki görüntü yönetmeninin ellerinden öperim, en iyi film, en iyi erkek oyuncu, en iyi müzik, en iyi senaryoya kadar hepsini hakediyor. Tabi sadece 2 adaylığı oldu ve eli boş dönüldü. Zaten hiç anlamam ya. IMDB kafasındalar sanki. Ooo Scorsese mi daya abi 8i 9u.. Peh diyorum en içten ciğerlerimle.

Ayrıca kızdım kendime. Bu yazıyı çok çok önceden yazmam gerekti. Bana göre haksızlık sayılır bu filme.
Yazımın sonuna filmin ost'u yakışır;
Sanırım Robert Ford için yapılan tek şey bu şarkı olucak. #Nick Cave & Warren Ellis - Song For Bob.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder