Bir Güzel Soundtrack Var İdi.










Chow: Sizinle böyle buluşmamız garip gözükebilir ama size bir şey sormak istiyorum.Bugün yanınızdaki çanta var ya,onu nereden aldınız ?

Chan: Neden soruyorsunuz ?

Chow: Çok şık gözüküyordu,karıma da bir tane almak istedim.

Chan: Bay Chow karınıza karşı çok iyisiniz.

Chow: Pek değil,karım çok titizdir.Yakında doğum günü ve ne alacağımı bilemiyorum.Çantadan benim için bir tane alır mısınız ?

Chan: Belki benimkinin aynısını beğenmeyecektir.

Chow: Haklısınz.Böyle düşünmemiştim.Bu bir kadın için önemlidir.

Chan: Evet,özellikle de biz komşuyken.

Chow: Başka renkleri var mı ?

Chan: Kocama sorarım.

Chow: Neden ?

Chan: Bir iş gezisindeyken almıştı.Burada satılmıyorlar.

Chow: O zaman önemli değil.


****


Chan: Aslında,ben de sana bir şey sormak istiyorum.

Chow: Nedir ?

Chan: Kravatınızı nereden aldınız ?

Chow: Nerden aldığını bilmiyorum.Bütün kravatlarımı karım alır.

Chan: Gerçekten mi ?

Chow: Bir iş gezisinden getirmişti.Burada satılmıyor.

Chan: Rastlantıya bakın.

Chow: Evet.

Chan: Aslında,kocamda da ona çok benzer bir tane var.Patronunun hediye ettiğini söylüyor.Her gün onu takıyor.

Chow: Benim karımda da sizin çantanızın çok benzeri var.

Chan: Biliyorum.Gördüm.Nereye varmaya çalışıyorsunuz ?

*O sigara dumanı.

*Chan: Tek bilenin ben olduğumu sanıyordum.


***********














- Beni neden iş yerimden arıyordu ? Neden benimle gizli bir otel odasında buluşmak istiyordu ? Ben,ben bunu yapamazdım.O zaman eşim ve o'nun karısından ne farkım kalacaktı ? Evet,kocamın sadakatsizliğini biliyordum.Ama benim sadakatsizliğim daha acı verecekti bana.Bir şeyler mi söylemeliyim ya da bir şeyler mi yapmalıyım ? Sadece bakabilmeye gücüm var.Gözlerim doluyken,bu daha kolay oluyor sanki.
O yağmur altında da,o otel odasında da aynı şeyler olmuştu.Dokunmamıştı bana.Sadece taksiyle dönerken bir kere dokunmuştu elime.Hemen çekmiştim.Odasında kalmak zorunda olduğum zaman da aynıydı.
İçimde bir şeyler oluyordu.Korkuyordum.Bu korku neydi ? Arkamızdan konuşulacak olan dedikodular ya da o'nu kaybetmek mi ? Bir zamanlar sevdiğim adamı kaybetmiştim zaten.Ya o'nu da kaybedersem ? Otel odasındaki konuşmalarımızda kocamdan ayrılıyormuş gibi yaparken dökülen gözyaşlarım gerçekten kocam için miydi ? Yoksa bir gün o'nun da beni bırakabilecek olma ihtimalini yaşamak mıydı ?
O da bana bunu yapmıştı,bir prova istemişti yine.Benden ayrılıp gittiğinin provası.Arkasından bile bakmayacaktım.Sessizce bitecekti her şey.Ama bu kadar acı olduğunu hiç hesaba katmamıştım.O'nun olmayacağı bir dakikaya bile girme düşüncesi kahrediyordu beni..O'na sıkıca sarıldım.Ağlamama izin verdi.O'nu ne kadar sevdiğimi anladım.Giderken başımı omzuna yasladım.Bu sefer elimi tutmasına izin verdim,ikimizde de başkasına ait olduğumuzu gösteren yüzüklü ellerimiz..


- Neden yapıyordum bunu ? O'nu iş yerinden aramamalıydım.Bundan hoşlanmayacağını tahmin etmeliydim.Acaba benimle başka bir yerde buluşmak ister miydi ? Dedikoduların olmaması için bir otelde yaşayabilirdim.Birbirimizi daha rahat görebilirdik.Daha çok vakit geçirebilirdik.
Çok masum,o kadar masum ki dokunmaya kıyamıyorum.Çok istiyorum ama incinecek bir bebek gibi bana öyle bakarken yapamıyorum.Neler geçiyordu içinden.O gece yaptığımız provada kocası için ağlamıştı.Sanırım hala onu seviyor.O zaman niye burdaydı ?
Bizim onlar gibi olmayacağımızı düşünüyordum ama yanılmışım.O kocasını terk etmeyecek.Bu yüzden gitmeliyim.O'na aşık olacağımı hiç düşünmemiştim.Duygular insanı bir anda yakalayabiliyor.
Beni de hazırlamalıydı ayrılığa.Ben o'na bu iyiliği yapmıştım.Hazırlıklı olmalıydım.Çok zordu,o'nun gözlerine son kez bakıyor olmak.Nefes almak zorunda olduğumu unutmuştum.Elimi bıraktığı an,o yumuşaklığı bir daha hissedemicek olma düşüncesi kahrediyordu beni.Döndüğümde sıkıca sarıldı bana.Ağlamasına izin verdim.O'nu sevdiğimi biliyordu.Beni sevdiğini de anladım.Başını omzuma yasladığında daha çok hissettim bunu.Bu sefer elini tutmama izin vermişti,ikimizde de başkasına ait olduğumuzu gösteren yüzüklü ellerimiz..


***********

Fazladan bir bilet varsa benimle gelir misin ?



In the Mood For Love - Yumeji's Theme vanimedle11

3 yorum:

  1. O kadar özel bir filmdir ki hakkında söylenen her güzel söze fazlası ile layıktır fazlası ile. Hani insana evet sinema budur dedirten o kadar çok sahne ve zenginliğe sahip ki.

    Filmin o kendine has loş karanlığı, karakterlerin hapis hayatları ile o kadar iyi örtüşüyor ki kimse konuşmasa bile o karanlık konuşuyor.

    Uzun zamandır izlememiştim, tekrar hatırlamak güzel oldu. Arşivden çıkarma vakti...

    YanıtlaSil
  2. ne güzel söyledin.
    ben de nacizane kendi cümlelerimle anlatmaya çalıştım işte.

    YanıtlaSil
  3. Bende son şarkıları dinliyordum.
    Bu başta olmak üzere ikiside güzel parçalar.

    YanıtlaSil